قدس آنلاین : اصفهان- معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بازدید از تالاب گاوخونی اصفهان با تاکید بر اینکه برای تضمین ماندگاری این تالاب، باید حقابه مورد نیاز آن تامین شود، گفت: در این راستا، اعتباراتی در سطح ملی و استانی پیش‌بینی شده که خوشبختانه بخشی از آن ، از سوی مجلس شورای اسلامی برای بودجه سال ۹۴ تایید شده است.

تضمین ماندگاری تالاب گاوخونی در گرو تامین حقابه!

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، معصومه ابتکار در حاشیه سفر به شهرستان ورزنه و بازدید از تالاب گاوخونی اصفهان، افزود: در حقیقت، تالاب و رودخانه و آب‌های زیرزمینی در کنار هم، یک چرخه هیدرولوژیک را تشکیل می‌دهند که حیات منطقه و کشاورزی آن، به این چرخه هیدرولوژیک وابسته است و این زیست‌بوم باید در کنار هم حفاظت شود.
وی تصریح کرد: اگر تالاب‌ها، به درستی مدیریت و حقابه آنها تامین و حیات تالاب تضمین شود، می‌تواند از ایجاد کانون‌های جدید گرد و غبار جلوگیری کند لذا این امر در ردیف برنامه‌های دولت قرار دارد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: در این راستا، اعتباراتی را در سطح ملی و استانی پیش‌بینی کرده‌ایم که خوشبختانه بخشی از این اعتبارات، از سوی مجلس شورای اسلامی برای بودجه سال ۹۴ تایید شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.